Kisah di Dalam Bas Mini

26 Ogos 2009 at 11:02 2 comments

 Orang terlalu ramai dalam bas mini. Naiklah seorang wanita muda yang sedang mengandung. Lalu dengan sopan dia berkata kepada seorang lelaki yang sedang duduk di sebuah kerusi.

“Encik, bolehkan bagi saya duduk? Saya berdiri tak apa, tetapi budak di dalam ni..”.

Lelaki tu pun memberikan tempat duduknya kepada wanita tersebut. Kemudian lelaki itu pun mengeluar rokok lalu menghisap rokok, lalu wanita itu berkata ; “Encik, boleh ke encik berhenti merokok. Saya tak apa, tapi budak di dalam ni..”.

Lelaki itu pun dgn tersipu membuang putung rokok tersebut. Tetapi di dalam hati membara, geram betul pada wanita itu. Dah lah aku kena beri tempat duduk aku, ni dia boleh tegur aku yang sedang merokok. Macam mana aku nak pekena dia pula?

Tiba angin bertiup, dan terselaklah kain wanita itu, dan nampaklah pangkal pahanya yang putih melepak, maka dgn spontan lelaki itu berkata ;
“Cik puan, boleh tak cik puan tutup kain cik puan. Saya tak apa, tetapi budak di dalam (seluar) ni tak boleh ….”

Entry filed under: Suka - suki aku nak tulis aper. Tags: , , .

Papan Induk Seksanya hendak kahwin

2 Komen Add your own

  • 1. ibnukaduk  |  3 September 2009 at 09:04

    Salam dan terimaksih. Penghargaan buat saudara kerana sudi singgah dan jengah ke ruang aku.
    Memang panjang ceritanya jika nak dinukilkan berkenaan cara, kaedah dan peralatan yang kami gunakan untuk menghasilkan animasi Usop Sontorian sekitar 15 tahun dahulu. Berbanding kini, ianya bagai langit dengan bumi. namun demikian, selagi bumi dipijak, selagi itu langit dijunjung. Dan… kita perlu yakin dan sedar serta berpijak di bumi nyata. Gunakan segala ruang, kesempatan, peluang dan persekitaran kita, untuk menghasilkan khazanah buat generasi akan datang dengan semangat yang kekal jitu.
    Nantilah jika diizinkan Allah, dengan kudrat dan ingatan yang kekal jelas, akan aku nukilkan secara harfiah berkenaan teknik dan tatacara serta kaedah yang kami gunakan dalam penghasilan penerbitan tersebut. Selalulah cari kami di http://www.carikami.com

    Balas
  • 2. nagacimande  |  29 September 2009 at 16:27

    hahahah…Lawak lah cerita kau ni bro…macam cipan…betul gak ehhh…gua x kisah beb..budak ‘dalam’ nie yang kisah…tu yang payah tue

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Satu Sekolah Untuk Semua

Arkib

RSS Anak Askar Pencen

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Kemaskini Twitter


