Berkaraoke di Hujung Minggu

26 Oktober 2009 at 08:59 2 comments

Budak Karaoke

Pada hari Sabtu yang lalu, saya bersama rakan-rakan sejuruteknik saya telah pergi ke Kluang Mall untuk berkaraoke. Kami bertiga bertolak dari Paloh dengan menaiki kereta Proton Wira 1.3 milik Alif yang mempunyai tempat duduk berjenama Recaro yang lengkap sampai ke belakang.

Ketika tiba di pusat karaoke Kotak Lagu, kami pergi ke kaunter receptionist untuk menempah bilik menyanyi. Kami menempah untuk 1 jam setengah dan kami perlu membayar sebanyak RM30 dan membahagikan kepada 3 orang.

Penyelesaian Masalah:

RM30/3orang=RM10

Jawapan:

Sorang kena bayar RM10

Di dalam bilik karaoke, Alif dan Hafiz sudah memilih lagu-lagu yang mereka ingin nyanyikan. Lagu-lagu yang di ambil kebanyakannya lagu jiwang karat versi Eddie Hamid. Manakala si Alif pula lebih gemar menyanyikan lagu-lagu jiwang dari penyanyi lelaki seperti Jamal Abdillah, Nasir Wahab dan juga satu lagu nasyid pilihan Alif, iaitu Lukisan Alam dari Kumpulan Hijjaz.

Saya pula, sedang termangu-mangu untuk memilihkan lagu. Saya sememangnya mempunyai masalah dalam pemilihan lagu-lagu untuk dikaraokekan semenjak dahulu kala lagi.

Maka, untuk tidak melengah-lengahkan masa yang berlalu. Saya pun memilih lagu yang seperti berikut:

  • Azizah – Ahmad Jais
  • Permaidani – Aris Ariwatan
  • Yesterday – The Beatles
  • Senyumlah Kuala Lumpur – Alleycats
  • Seruling Anak Gembala – Jeffridin
  • Tiada Lagi Kidungmu – Lefthanded (saya sukakan kumpulan Lefthanded kerana saya adalah seorang yang kidal)

Saya tidak sempat mengambil lagu Teratai dari Kumpulan Sweet Charity. Lagu itu ingin saya nyanyikan kerana kawan-kawan saya memuji suara saya seperti Ramli Sarip ketika menyanyikan lagu Tiada Lagi Kidungmu.

Selepas selesai kami melalak-lalak di dalam bilik karaoke. Kami balik singgah minum-minum di Kedai Makan Koko. Tapi kedai itu tidak menjual sebarang produk koko walaupun namanya begitu.

Kami pulang ke rumah masing- masing setelah selesai berjoli katak pada malam itu. Hafiz mengajak saya menonton perlawanan bolasepak di antara Chelsea dan bekas juara EPL 1994/1995 iaitu Blackburn Rovers.

Saya menolak ajakan Hafiz kerana saya ingin berjiwang pada malam itu dengan Ayang saya dengan menggunakan super savers. Lagipun, perlawanan yang membabitkan Chelsea memang membosankan. Tidak seperti permainan Man U. Jauh sekali seperti Arsenal.

Tiba di rumah, saya pun menyiapkan diri untuk tidur sambil berbual-bual dengan Ayang saya melalui telefon.

(350 patah perkataan)

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Sejarah Kamera SLR (Single-lens Reflex) Cara untuk Memenangi Hati dan Mempengaruhi Seseorang

2 Komen Add your own

  • 1. camelira  |  26 Oktober 2009 at 10:15

    poyo la plak nk super saver dgn ayang ko.geli mata aku tgk.hahahaha..layan lagu jiwang!kah3

    Balas
    • 2. sylarius  |  26 Oktober 2009 at 11:05

      saje aku menggedikkan diri kat dalam blog nie. hehe. lebih baik daripada aku berlaku keji di dalam blog sendiri :-p

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Satu Sekolah Untuk Semua

Arkib

RSS Anak Askar Pencen

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Kemaskini Twitter


