Musyuk

10 November 2009 at 09:36 8 comments

Musyuk

Musyuk!?

Apa yang musyuknya (atau busyuk atau bucuk atau mucuk atau cuk)?

Seringkali digunapakai oleh segelintir kapel-kapel Melayu untuk memanggil pasangan kekasih (yang masih belum berkahwin) mereka dengan nada yang amat gedikmanja.  Tidak pula aku pernah mendengar dari kalangan bangsa lain walaupun dari kalangan warga Indonesia melainkan mereka berkapel dengan orang Melayu Malaysia.

Kenapa musyuk @ busuk menjadi nama panggilan? Adakah kerana si lelaki menjadi busuk dan tak reti-reti nak mewangikan diri lagi untuk keluar berdating?

Jika benar-benar busuk, di manakah bahagian tubuh lelaki yang dirasakan busuk itu? Mungkin bau daripada bahagian ‘itu’?

Mungkin juga, wanita lebih sukakan lelaki busuk daripada lelaki wangi.

Image courtesy fotopages user adikcutes

Entry filed under: Perhubungan. Tags: , , , , , .

Udara Di Dalam Internet dan aku

8 Komen Add your own

  • 1. pakcikli00  |  10 November 2009 at 16:34

    Asalamualaikum

    Buat apa peningkan kepala, ciluk saja mana mana intry dari weblog orang lain termasuk weblog Dukun Asmara, tapi tulislah sumber rujukan, sebagai mematuhi Internet Protokol. Nak taip intry bukan senang jika menaip macam patukan ayam, paste saja, satu hari boleh hantar berpuloh puluh intry. Kalau kamu buat macam itu pun mesti boleh masuk rangking Top Blog WordPress. Esok Pakcik nak tenguk kamu hantar 50 pos intri ciluk dan berada di ranking di belakang atau didepan Pakcik, jika tiada masa minta kawan tolong masukan atau beri nombor paswod pada Pakcik biar poskan 100 intry mengenai payudara,

    Terima kaseh salam hormat.

    Balas
    • 2. sylarius  |  19 November 2009 at 16:58

      Maaf la pakcik sebab sudah tidak bersiaran selama seminggu. Internet di sekolah saya telah disambar petir. Baru je nak semangat untuk berblog.

      Balas
  • 3. pakcikli00  |  20 November 2009 at 00:46

    Asalamualaikum

    Esuk esuk, lepas guna komputer keratkan wayarnya, jangan di bio kam melekat pada soketnya, komputer ni sensitif, kalau nak jadi blogger aktif sekorngnya perlu ada tiga komputerr, satu guna, satu spare dan yang satu lagi hantar ripe.Kama punya komentar pasal makan benda haram Pakcik dah siapkan interinya. Kamu punya komentar pasal menteri beso dan kamu cabut lari Kuala Lumpor sudah siap digubah tinggal tunggu masa saja untuk dipos. Sebenonya Pakcik sudah pos intri Dukun Asmara hampir 1000 dan ada hampir 100 gubahan intri yang telah siap menunggu. Hanto interi pun kena ikut cuaca kalau tidak binasa.

    Terima kaseh salam hormat.

    Balas
    • 4. sylarius  |  20 November 2009 at 15:21

      Benda haram yang saya nak masukkan tu tak kesampaian kerana sistem internet saya telah terkena panahan berapi dari langit. Haha. Sekarang ni tengah musim-musim hujan dan ribut petir. Tak digalakkan untuk ber online ketika itu.

      Balas
  • 5. camelira  |  20 November 2009 at 15:12

    sape pakcik tu??
    hehehe
    hahaha kne tgr dgn pakcik tu
    pdn muke
    hehehe

    Tp bukan ko ke yg gedik dgn awek ko musyuk2
    hahahaha

    Balas
    • 6. sylarius  |  20 November 2009 at 15:17

      Eleyh.. Aku gedik sikit ajer la. Takda la lebih-lebih. Bikin malu woo kalo lelaki tergedik-gedik di hadapan awek. Jatuh saham sampai ke tahap negatif.

      Balas
  • 7. camelira  |  20 November 2009 at 15:29

    Ko bukan jatuh smpai tahap negatif
    Tp HANCURR!!!!!!!!!
    hahahahahaha
    ;P

    Balas
    • 8. sylarius  |  20 November 2009 at 15:42

      Tiada istilah hancur di dalam pasaran saham. Sila rujuk Kamus Dewan. Haha =p

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Satu Sekolah Untuk Semua

Arkib

RSS Anak Askar Pencen

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Kemaskini Twitter


%d bloggers like this: