Internet dan aku

19 November 2009 at 16:46 5 comments

Kembali bersiaran seperti biasa. Setelah di sambar petir pada hari Khamis minggu lepas, seluruh sistem rangkaian di sekolah aku terganggu. Pada sesetengah PC, sambungannya telah terus hilang dari komputer. Port rangkaian pada komputer itu terbakar barangkali. Maka, aku pun bertungkus-lumus untuk memastikan capaian internet pulih seperti sedia kala.

Buat pertama kalinya dalam sejarah pekerjaan aku semenjak mula bertugas, aku menjadi begitu produktif. Mungkin juga bakal diberi Anugerah Pekerja Cemerlang jika aku meneruskan konsistensi pencapaian aku ini.

Adakah internet benar-benar mengganggu prestasi kerja ku?

Iya. Bener!

Aku patut mengawal hawa nafsu ku daripada terus membaca artikel-artikel sepanjang aktiviti blogwalking. Aku perlu memutuskan bekalan internet jika terdapat tugasan yang mendesak.

Jika tidak, aku akan terus terbelenggu di dalam ruang pejabat dan menjadi seperti mengiyakan persepsi orang ramai terhadap kebanyakan pekerja-pekerja sektor awam yang lain. Lembab, malas, tak cekap, boroi dan menonton Redtube.

 

 

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Musyuk Rabun

5 Komen Add your own

  • 1. Blog Resipi  |  21 November 2009 at 03:54

    salam,

    schoolnet slow macam dulu lagi ke?

    Balas
    • 2. sylarius  |  22 November 2009 at 13:49

      dh ok dh.. it’s more even better than streamyx =)

      Balas
  • 3. pakcikli00  |  3 Disember 2009 at 20:13

    Asalamualaikum

    Zaman Sains dan teknologi ni cukup bulan terima gaji, tak boleh tandatangan cap jari, tak tahan cabut lari, kalau tak boleh juga I am sorry. Slow and steady tak hallo tak jadi.

    Terima kaseh salam hormat.

    Balas
  • 4. pakcikli00  |  10 Disember 2009 at 02:25

    Tukang komputer ni dah tak berniaga lagi ke ?, penat dah Pakcik ngulangnya.

    Balas
  • 5. pakcikli00  |  12 Disember 2009 at 02:31

    mana pulak tukang komputer ni, balek kampong ke ?

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Satu Sekolah Untuk Semua

Arkib

RSS Anak Askar Pencen

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Kemaskini Twitter


