Hari Jadi

21 Disember 2009 at 13:09 7 comments

Seumur hidupku, aku tidak pernah menyambut hari jadi diriku sendiri. Setiap tahun aku menganggap ianya adalah sama seperti hari-hari yang lain. Padaku, ia cuma menandakan yang umurku sudah semakin meningkat dan setiap saat yang berlalu menjadikan aku semakin tua.

Sewaktu zaman persekolahan, aku sering merahsiakan tarikh lahirku kerana bimbang akan ‘sambutan’ yang akan di buat oleh rakan-rakan aku. Budak-budak perempuan di sekolah aku memang tidak akan ambil peduli tentang hari lahir aku.

Namun, sehingga tamat persekolahan, ada juga rakan-rakanku yang sudah tahu tentang tarikh lahirku tetapi tiada sambutan-harijadi-dengan-balingan-telur-dan-tepung kerana hari jadi ku sering jatuh pada hari cuti persekolahan.

Jika ada, mungkin mereka akan menyanyikan lagu ‘Allah Selamatkan Kamu’ beramai-ramai sambil menggustikan aku.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Rabun Hutang

7 Komen Add your own

  • 1. pakcikli00  |  22 Disember 2009 at 19:29

    Hidup ini tua keladi
    kian tua kian steady

    Balas
    • 2. sylarius  |  28 Disember 2009 at 10:15

      hehe.. biase la tue pakcik, kita orang laki ni memang makin steady =)

      Balas
  • 3. terapimasayu  |  22 Disember 2009 at 22:42

    selamat harijadi bang.

    Balas
  • 4. pakcikli00  |  23 Disember 2009 at 11:11

    semalam pakcik nampak ada masayu, mana pulak perginya.

    Balas
  • 5. terapimasayu  |  23 Disember 2009 at 23:24

    semalam kami kedalam sekejap Pakcik.

    Balas
  • 6. terapimasayu  |  26 Disember 2009 at 07:09

    Apasal abang sylarius ni sombong sangat takmau jawab komentar masayu seperti orang lain. Nama pun sylarius padanlah serius sangat menyampah mas.

    Balas
    • 7. sylarius  |  28 Disember 2009 at 10:14

      Haha.. sori la mas tak reply komen awak, busy bangat beb =p

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Satu Sekolah Untuk Semua

Arkib

RSS Anak Askar Pencen

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Kemaskini Twitter


