Poyo

23 Januari 2010 at 15:43 3 comments

Penggunaan teknologi secara bermanfaat ada banyak kelebihannya. Aku boleh dapat mengetahui bahawa diri aku sedang diperkatakan melalui laman sosial Mukabuku. Itu bagus kerana itu menunjukkan bahawa aku ini adalah antara insan termasyhur. Bukan semua insan yang orang berminat untuk bercerita tentang dirinya. Aku telah terpilih untuk di’mengatakan’kan. Tahniah kepada diriku.

Aku lebih suka jika ada orang mengumpat tentang diriku di depan aku sendiri. Banyak yang aku dapat pelajari jika orang mengumpat tentang aku secara terus terang. Perkara utama yang aku dapat tau ialah kelemahan diriku. Bila dah tau tentang kelemahan sendiri, senang la aku memperbaiki. Lagipun, to know is half to the victory.

Baru aku tau yang aku ni poyo pandangan orang ramai rupanya. Oh, sungguh memalukan. Kerana pada anggapan aku lelaki-lelaki poyo adalah orang-orang yang seperti Jehan Miskin (bukan nama sebenar), Ikram Dinzly (bukan nama sebenar) dan Khairy Jamaluddin (bukan nama sebenar). Mungkin aku sama atau hampir sama seperti mereka-mereka yang aku sebutkan di atas? Cuma, aku tidak sekaya mereka. Membonceng motosikal kapcai pada setiap hari untuk pergi bekerja.

Lelaki poyo amat menjengkelkan. (Gambar Hiasan)

Lelaki poyo amat menjengkelkan (Gambar Hiasan)

Untuk mengelakkan diri daripada terus dimalukan, aku akan berada dalam mod senyap sepanjang masa dan hanya senyum bila perlu. Silent is golden. Sesungguhnya senyum itu adalah sedekah.

InsyaAllah.

Fesbuk banyak menginsafkan diri tentang perilaku aku yang buruk ini.

Entry filed under: Cerita Aku. Tags: , , .

Fotografer Hari Ini Songkok

3 Komen Add your own

  • 1. terapimasayu  |  25 Januari 2010 at 21:03

    minta maaflah, weblog pakcikli00 sudah kena godam tak boleh hantar komentar menggunakannya lagi, pakcik pun rasa dah bosan dengan wordpress ni. selepas ini kunjungi pakcikli mungkin tidak disertai dengan komentar lagi.

    Balas
  • 2. sylarius  |  25 Januari 2010 at 23:47

    hmmm… apa kata pakcik beli domain hosting. Murah jer pakcik kat http://www.serverfreak.com, cuma RM80 setahun untuk package blog.

    Balas
  • 3. 18sxweb  |  26 Januari 2010 at 22:36

    Salam kenal

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Satu Sekolah Untuk Semua

Arkib

RSS Anak Askar Pencen

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Kemaskini Twitter


