Berjaya atau Gagal

3 April 2010 at 09:37 Tinggalkan komen

Orang BERJAYA nampak PELUANG.. Orang GAGAL nampak MASALAH..Orang BERJAYA nampak UNTUNG..Orang GAGAL nampak RUGI .. Orang BERJAYA focus PADA GANJARAN Orang GAGAL focus PADA RISIKO … DI MANA DIRI AWAK SEKARANG?? GAGAL @ BERJAYA??? Jika anda ingin membuat perubahan keatas kehidupan anda HARI INI, ambil lah langkah pertama dengan sms no phone ke inbox saya.

Mati-mati aku ingatkan mesej kata-kata hikmah dari pakar motivasi. Bagi aku, berjaya atau gagal seseorang manusia itu bergantung kepada objektif kehidupan beliau sendiri. Lain padang, lain belalang. Jangan nak disamakan antara belalang tempur dengan belalang kunyit.

Pernah jugak aku kena syak aku akan gagal oleh seorang rakan disebabkan aku tak nak turut serta dalam ‘perniagaan’ beliau. Suka hati lah. Wang bukan lah perkara yang perlu kita mengorbitnya sepertimana planet-planet mengelilingi sang suria di dalam sistem solar. Ia hanyalah alat untuk kita teruskan hidup. Ya, alat. Gunakan seperti biasa, tanpa obsesi.

Entry filed under: Cerita Aku. Tags: .

Pengubah fail .amr ke .mp3 13 Rekabentuk Pemacu USB yang Ranggi

Tinggalkan Jawapan

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Satu Sekolah Untuk Semua

Arkib

RSS Anak Askar Pencen

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Kemaskini Twitter


