Backstage depan Rumah

17 April 2010 at 23:47 Tinggalkan komen

Esok berlangsung sebuah majlis kenduri kahwin di kejiranan rumah aku. Selang 3 buah rumah je. Khemah dipasang meliputi laluan keluar-masuk perkarangan rumah aku. Tertera nama sebuah parti politik berserta nama kawasan pada khemah tersebut. Aku turut terlibat secara tunjuk muka dan buat-buat rajin ketika rewang-rewang sebentar tadi.
Tahlil diadakan selepas waktu Isyak. Aku tersilap ambil tempat duduk semasa sesi bacaan tahlil. Betul-betul bersebelahan dengan pak imam yang mengetuai bacaan tahlil. Terasa canggung pada tika itu kerana aku dalam keadaan free-hair dan memakai baju t-shirt Metallica. Mujurlah kain pelikat menyelamatkan keadaan.
Usai majlis tahlil, wakil tuan rumah meminta izin untuk meletakkan set sistem audio di halaman rumah aku. Aku benarkan sahaja. Aku tahu bagaimana tahap kualiti dan kekuatan sesebuah sistem karaoke kenduri kahwin dapat memecahkan keheningan malam yang damai. Itu belum lagi dicampur dengan sesi karaoke oleh orang perseorangan yang me’nyumbang’kan suaranya untuk memeriahkan malam menjelang kenduri kahwin esok hari.
Teman serumahku, John Labu sudah berkira-kira untuk start motor awal-awal pagi untuk mencari damai di hujung minggu luar dari rumah sendiri. Aku pula, pada tengah malam ini akan mengambil keretapi terus ke Kuala Lumpur.

Entry filed under: Cerita Aku. Tags: .

PC Fair Insomnia

Tinggalkan Jawapan

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Satu Sekolah Untuk Semua

Arkib

RSS Anak Askar Pencen

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Kemaskini Twitter


