Insomnia

19 April 2010 at 06:40 5 comments

Dah makin kurang tidur aku sejak kebelakangan ni. Tidur asyik lewat je. Selagi jarum jam belum pukul 1 pagi, jangan harap mata aku boleh lelap. Tapi Subuh tetap miss. Itu yang aku tak tahan tu.

Sebelum Subuh, aku tiba di stesen keretapi Paloh sesudah hujung minggu aku dihabiskan di Kuala Lumpur. Sampai di rumah, selepas bersiap-siap ingat nak masuk tidur, tiba-tiba je aku rasa nak buat rajin. Baju-baju yang dilonggok, aku masukkan ke dalam mesin basuh untuk dicuci. Pakaian yang dipakai tadi pun tidak terkecuali.

Selepas membubuh sabun dan setkan timer jentera basuh baju tersebut, aku baring-baring dengan tujuan untuk melelapkan mata. Aku mencari-cari hanset untuk disetkan alarm. Risau jugak kang terlajak, tak kerja lak. Cari-cari tak jumpa. Eh, mana pulak perginya hanset aku tadi ni. Dalam mesin basuh ke? Ah, sudah!

Aku seluk mencari jeans yang dipakai aku tadi di dalam mesin basuh. Dalam poket depan. Aku menemuinya dalam keadaan basah lenjun dan masih lagi on. Cepat-cepat aku matikan dan tanggalkan segala casing-casing yang ada.

Peh, kena beli hanset baru la jawabnya. Buat hal betul la. Aku tak yakin langsung hanset yang masuk air ni boleh berfungsi secara waras.

Entry filed under: Cerita Aku. Tags: .

Backstage depan Rumah MSI Wind U160 Netbook

5 Komen Add your own

  • 1. quyah  |  19 April 2010 at 10:00

    hpon syg yg maner yg masok air tuh..=P

    Balas
    • 2. sylarius  |  19 April 2010 at 20:03

      hanset cokia ni yang. huhu. sobsob.

      Balas
  • 3. zarie  |  19 April 2010 at 19:50

    gua suka lu punya entri….class yang tersendiri…haha.. keep in touch… lu skang kat mana?

    Balas
    • 4. sylarius  |  19 April 2010 at 20:02

      Gua keje kat johor beb. Selalu online kat rumah.

      Balas
  • 5. jalanakhirat  |  24 April 2010 at 19:24

    Asalamualaikum

    SOLAT BOLEH MERAWAT MATI PUCUK BERITAHU MEMBER

    KUALA LUMPUR: Hasil kajian tiga pensyarah Jabatan Kejuruteraan BioPerubatan Universiti Malaya (UM) mendapati solat yang diamalkan secara teratur boleh merawat masalah penyakit mati pucuk dan beberapa penyakit lain.

    Prof Madya Dr Fatimah Ibrahim berkata kajian terhadap 10 pesakit mati pucuk yang mengamalkan solat sebagai terapi dan mengikut postur yang sempurna selama sebulan, membuahkan hasil apabila mereka berjaya mencapai ereksi seperti lelaki normal.

    “Lelaki yang normal sepatutnya akan mendapat ereksi sekurang-kurangnya tiga kali sewaktu tidur dan perubahan isipadunya mestilah melebihi 200 peratus. Jika kurang daripada jumlah itu dia dianggap mati pucuk,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

    Turut hadir pada sidang akhbar sempena Persidangan Antarabangsa Kejuruteraan Biomedical itu adalah dua lagi penyelidik iaitu Prof Wan Abu Bakar Wan Abas dan Ng Siew Cheok serta Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Pemangku Naib Canselor Prof Mohd Amin Jalaludin.

    Dr Fatimah berkata selain solat lima waktu, pesakit juga diminta bersolat sunat selama setengah jam, sekurang-kurangnya tiga kali seminggu dan selepas itu mereka dibekalkan peralatan yang dapat mengukur isipadu ereksi. Alat itu dipasang sebelum tidur.

    WASALAM.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Satu Sekolah Untuk Semua

Arkib

RSS Anak Askar Pencen

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Kemaskini Twitter


%d bloggers like this: